راه اندازی ۳۰ اورژانس اجتماعی در کشور | ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ۶۳ کشته و ۲۹۰ زخمی در سیل مرگبار ایالت پنجاب پاکستان + فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیگیری برای ثبت جهانی روستای «مارین» (۲۶ تیر ۱۴۰۴) درباره بادکش درمانی که به یکی از رایج ترین روش های درمانی سنتی تبدیل شده است | درمان‌های آرام بخش افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اردبیل (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکور ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات حق پرستاری مددجویان بهزیستی با اولویت سه دهک اول در حال پیگیری است ویدئو | مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع پرستاران شیرخوارگاه آمنه تهران پیش از بمباران رژیم صهیونیستی سارقان موتورسیکلت‌های تهران دستگیر شدند مستمری‌بگیران زن می‌توانند مستمری همسر خود را نیز دریافت کنند کلاهبرداری که همسر باردارش را روانه زندان کرد پیداشدن پیکرهای بیش از ۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲روزه، توسط نیرو‌های هلال‌احمر واریزی به حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۶ تیر ۱۴۰۴) گرما این بیماری‌ها را تشدید می‌کند ممانعت از پوشش خبری کنکور سراسری ۱۴۰۴ در دانشگاه فردوسی مشهد + فیلم با این صبحانه قند خون خود را پایین بیاورید نقش مادر در تربیت فرزند و اشتباهات رایج مادران ۲ شرور به اتهام درگیری دسته‌جمعی در تهران دستگیر شدند (۲۶ تیر ۱۴۰۴) ابلاغ ۲۴ راهنمای تجویز دارو و پروتکل درمانی ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان با عقدنامه‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ قابل انجام است + جزئیات آیا لکه‌های سفید روی ناخن‌ها نشانه کم‌خونی است؟ کاهش ۵۲ درصدی طلاق در خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا اعتراض داوطلبان آزمون سمپاد درباره لو رفتن سؤالات آزمون ورودی به کجا رسید؟ چیزی به نام وِیپ ایمن وجود ندارد آیا چای و شکلات تلخ برای سلامت قلب مفیدند؟ دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، دولت باید بدهی سنگین خود به تأمین‌اجتماعی را پرداخت کند پذیرش دانشجوی دکترا در پردیس‌های دانشگاه تهران محدود می‌شود هدایت تحصیلی نهمی‌ها از فردا (۲۷ تیر ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + لینک سامانه فواید شیرین یک میوه ترش برای قلب
سرخط خبرها

یک‌سوم تصادفات مشهد سهم موتورسواران است | حادثه‌دیده‌ها عمدتا بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند

  • کد خبر: ۱۷۸۵۰۱
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
یک‌سوم تصادفات مشهد سهم موتورسواران است | حادثه‌دیده‌ها عمدتا بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند
سهم موتور‌سواران در تصادفات شهر مشهد بیش از یک‌سوم است.

به گزارش شهرآرانیوز انگار تک‌تک سلول‌های بدنش ترغیبش می‌کنند تا تک‌چرخ بزند، لایی بکشد و میلی‌متری و به‌سرعت نور از کنار خودرو‌ها و موانع پیش رو عبور کند. البته بماند که وقتی حرکات نمایشی را به اجرا در می‌آورد حسابی کیفور می‌شود. روایت راکبانی که زندگی‌شان را روی دو چرخ به حراج می‌گذارند پایان دردناک تصادفاتی است که به مصدومیت‌های گاهی دائمی یا بسته شدن پرونده زندگی راکب یا سرنشین موتورسیکلت منجر می‌شود.

آنچه در این شماره پیش روی شماست اطلاعاتی از پراکندگی تصادف‌های جرحی مربوط به موتور‌سیکلت‌سواران در سال گذشته و همچنین آمار کشته‌های موتور سیکلت سوار، بیشترین رنج سنی و سهم آن‌ها از مجموع تصادفات امسال مشهد است. گاهی تصاویر، بیشتر از آمار، ارقام و اطلاعات تأثیرگذارند. خیلی پیچیده و مبهم نیست. با یک حساب سرانگشتی دستگیرتان می‌شود که این دسته از کاربران ترافیکی در وضعیت خطرناکی قرار دارند. البته ناگفته نماند بیشترین کسی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند خودشان هستند.

یک‌سوم تصادفات مشهد سهم موتورسواران است | حادثه‌دیده‌ها عمدتا بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند

۸۶۶۶ مورد
تعداد تصادفات جرحی موتور‌سیکلت در سال گذشته

۱۱۱۴ مورد
تعداد مجروحان موتور‌سیکلت در سال گذشته

۱۲۰۶ نفر
تعداد جرحی‌های موتورسیکلت‌سوار در چهارماهه اول امسال

۱۳۷ هزار و ۵۹ مورد
مجموع اعمال قانون موتورسیکلت سواران متخلف در سال گذشته

۷۹ هزار و ۲۸۵ مورد
اعمال قانون موتور سیکلت سواران متخلف در چهار ماهه ابتدایی امسال

۸۰ %
کلاه ایمنی تا ۸۰‌درصد از صدمات وارده به سر و جمجمه جلوگیری می‌کند

۲۵%
کلاه ایمنی می‌تواند تا ۲۵ درصد تصادفات منجر به مرگ را کاهش دهد

۳۴%
سهم موتورسیکلت‌های مشهد از تصادفات چهارماهه ابتدای امسال

۸-
نمره منفی هرگونه حرکات نمایشی مانند دورزدن درجا یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ که جریمه ۱۵۵ هزارتومانی به دنبال دارد.

۳۵-۲۰ سال
بیشترین رنج سنی موتورسیکلت‌سوار‌های مشهدی که تصادف می‌کنند

۷۸ نفر
تعداد فوتی‌های موتور‌سیکلت‌سوار در سال گذشته: ۶۵ راکب - ۱۳ ترک‌نشین

۳۷ نفر
تعداد فوتی‌های موتورسیکلت‌سوار در چهارماهه اول امسال: ۳۳ راکب - ۴ ترک‌نشین

بیشترین علت تصادف موتورسیکلت‌سوار‌ها

  • تغییر مسیر ناگهانی
  • حرکات نمایشی و خطرناک
  • عبور از چراغ قرمز
  • توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز

وقتی موتور دیده‌نمی‌شود

موتورسیکلت‌ها به عنوان یک وسیله نقلیه که جثه فیزیکی کوچک و سرعت مانور بالایی دارند گاهی در تیررس دیگر وسایل نقلیه موتوری نیستند. این اتفاق در زمان تاریکی (شب) هم‌زمان با تغییر مسیر دیگر وسایل نقلیه خسارت‌های زیادی را به راکب و ترک‌نشین موتور‌سیکلت وارد می‌کند. بی‌تردید با رعایت پوشش مناسب، به عنوان نمونه، کلاه ایمنی و لباس‌های رنگ روشن و همچنین سالم بودن سیستم روشنایی می‌توان آمار برخور‌دها و تصادف‌های جرحی و فوتی را تا حد زیادی کاهش داد.

بد نیست بدانید برابر کد ۲۰۹۲ جدول جرائم راهنمایی و رانندگی استفاده نکردن از کلاه ایمنی از سوی راننده و سرنشین موتورسیکلت در زمان رانندگی ۶۶ هزار تومان است.

ایمن برانید

موتورسیکلت‌ها با وجود موانع فیزیکی و ایمن نبودن برخی معابر گاهی در تصادف‌ها و برخورد‌ها آسیب‌های جدی می‌بینند که به گفته کارشناسان حوزه ترافیک با استفاده از لوازم ایمنی از جمله استفاده از گارد، کلاه ایمنی، دستکش و ساق بند مناسب می‌توان تا حدی زیادی از انحراف و واژگونی راکب و ترک‌نشین جلوگیری کرد.

البته ناگفته نماند که یکی از نقص‌های موتور‌سیکلت‌های امروزی که به صورت اسپرت طراحی شده‌اند سرعت و قدرت مانور بالایی است که باعث شده است راننده دست به رفتار‌های هیجان‌انگیز بزند. این در حالی است که موتور‌سیکلت‌های برقی با طراحی اصولی قادر به انجام حرکات مانوری، به عنوان نمونه تک چرخ زدن، دور درجا و ... نیستند و در مجموع از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->